تکنولوژی

مقایسه پاور بانک های Mi و Redmi

Redmi یک برند مستقل و از زیرمجموعه های شرکت شیائومی بوده که اخیرا علاوه بر محصولاتی مانند ماشین لباسشویی و دستگاه تهویه هوا، اقدام به عرضه پاور بانک های اختصاصی برند خود کرده است. در این مطلب به مقایسه و بررسی تفاوت های پاور بانک های ردمی و شیائومی می‌پردازیم و در آخر نقاط قوت و ضعف هر کدام در مقایسه با یکدیگر را بررسی می‌کنیم.

مقایسه پاور بانک ردمی با Mi شیائومی

در ابتدا به بررسی دو نسخه مشابه از نظر عملکرد و ظرفیت پرداخته و سپس تفاوت های کلی در ساختار پاور بانک ها را بررسی می‌کنیم.

مقایسه پاور بانک Redmi 10000mA با پاور بانک Mi Pro 10000mAh:

پاور بانک Redmi 10000mAh شیائومی از دو نوع ورودی Type-C و Micro USB پشتیبانی می‌کند در صورتی که پاور بانک Mi Pro 10000mAh تنها دارای یک ورودی USB-C بوده و به همراه آن یک تبدیل میکرو USB عرضه شده است. البته این نکته را باید در نظر گرفت که ابعاد می پرو کوچکتر بوده و وزن آن 223 گرم در مقایسه با ردمی با وزن 400 گرم کمتر است. ظرفیت واقعی پاور بانک ردمی با استفاده از خروجی معمولی 5 ولت 2.4 آمپر 5500mAh است که در مقایسه با ظرفیت واقعی Mi Pro 7000mAh بسیار کمتر و قابل توجه است. همچنین در صورت علاقه می‌توانید نحوه محاسبه ظرفیت واقعی پاور بانک ها را در مطلب زیر مشاهده کنید.

نحوه محاسبه ظرفیت واقعی پاور بانک های شیائومی

می پرو از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند در حالیکه حداکثر توان ردمی 10 وات است. همچنین پاور بانک Mi Pro از ورودی 18 وات پشتیبانی کرده که سبب شارژ شدن بسیار سریع تر آن می‌شود. هر دو پاور بانک از قابلیت شارژ جریان کم پشتیبانی کرده و با دوبار فشار دادن پاور حالت جریان کم فعال خواهد شد. کلاس های حفاظتی به کار رفته در هر دو پاور بانک نیز یکسان است.

پاور بانک Mi Pro شیائومی می مارکت

با بررسی تفاوت ها متوجه شدیم که ظرفیت واقعی می پرو بیشتر بوده و علاوه بر آن پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی یکی از نقاط قوت آن در مقایسه با ردمی است. این در حالیست که پاور بانک ردمی از دو ورودی مختلف پشتیبانی می‌کند و برای افرادی که می خواهند در هر شرایطی پاور بانک خود را با کابل های مختلف شارژ کنند مناسب تر است. با این مقایسه متوجه شدید که پاور بانک ردمی برای استفاده عادی و عدم نیاز به قابلیت های حرفه ای تر مانند شارژ سریع ورودی و خروجی قیمت مناسبی داشته و برای افرادی که به شارژ سریع اهمیت نمی‌دهند مناسب است. در ادامه به بررسی نسخه Redmi 20000 می پردازیم که تفاوت های بسیار بیشتری در مقایسه با Mi Power Bank 3 دارد.

مقایسه پاور بانک Redmi 20000 با Mi Power Bank 3:

Redmi 20000mAh مانند ورژن 10000 از دو ورودی تایپ C و میکرو USB استفاده می‌کند. Mi Power Bank 3 نیز تنها یک ورودی Type-C دارد که تفاوت اصلی در ورودی را نشان می دهد. اما نقطه قوت Mi Power Bank 3 در ورودی این است که می‌توان از آن به عنوان خروجی نیز استفاده کرد. با این طراحی تنها با 3 پورت 3 خروجی خواهید داشت که از آن به عنوان ورودی نیز استفاده می‌شود. ظرفیت واقعی ردمی 12000 میلی آمپر ساعت بوده که این مقدار در پاور بانک 3 شیائومی به 13000 می‌رسد. با وجود ویژگی های برتری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، وزن Redmi 420 گرم بوده که از می 20 گرم سنگین تر است.

مقایسه پاور بانک Redmi 20000 با Mi Power Bank 3

هر دو پاور بانک از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کنند. تفاوت مهم آنها این است که حداکثر توان خروجی Mi 3 45 وات است که می‌تواند سه دستگاه را به طور همزمان با توان 15 وات شارژ کند و می‌توان دو دستگاه را در حالت شارژ سریع 18 وات و یک دستگاه را در حالت شارژ 10 وات به طور همزمان شارژ کرد. همچنین ویژگی برتر Mi Power Bank 3 این است که با استفاده از شارژر 45 وات می‌توان در 4.5 ساعت آن را به طور کامل شارژ کرد. علاوه بر آن قابلیت شارژ مینی لپتاپ، لپتاپ، نینتدو سوییچ و سایر دستگاه ها که توان ورودی مورد نیاز آنها 45 وات باشد. هر دو دستگاه از شارژ با جریان پایین پشتیبانی می‌کنند.

بررسی تخصصی Mi Power Bank 3

با بررسی این دو پاور بانک می‌توان نتیجه گرفت که پاور بانک شیائومی 3 عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با پاور بانک ردمی دارد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که Mi Power Bank 3 قیمت بالاتری در مقایسه با ردمی دارد که امکانات بیشتر و عملکرد بهتر آن را توجیه می‌کند.

نتیجه گیری کلی: پاور بانک های ردمی نیاز های روزمره را برآورده کرده و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. این در حالیست که پاور بانک های Mi با ویژگی های بسیار خاص مانند توان خروجی 45 وات سطح انتظارات شما را بسیار بالاتر می‌برد. برای استفاده خانگی و حتی شارژ سریع، پاور بانک ردمی 20000 مناسب است و در صورتیکه به شارژ همزمان تا 45 وات، شارژ لپتاپ و … نیاز دارید، خرید پاور بانک های Mi مناسب ترین گزینه بوده و تمام نیاز های شما را رفع خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *